Do hongkongského domu v šedesátých letech, se nastěhují souběžně novinář Chow se svojí ženou a sekretářka Li-zhen s manželem. Zatímco Chow s Li-zhen pracují v HG, jejich protějšky jezdí na zahraniční cesty. Vše se zkomplikuje zjištění, že jejich zákonní partneři mezi sebou mají zřejmě poměr.
Jak je pro filmy Kar-wai Wonga typické, i tady není radno čekat komplikovaný příběh, nýbrž rozplývání se nad krásou jednotlivých záběrů. A že je jich skutečně hodně. Sálodlouhé obrazy mrtvě prázdné ulice, všudypřítomný cigaretový kouř, široká škála pohledů na květované šaty hlavní hrdinky. Hra barev a stínů ve své nejhezčí podobě, doplněné nádhernou hudbou. Hong Kong šedesátých let, podobně jako ve starším Ah fei zing zyun (Days of Being Wild), tu má svoji vlastní atmosféru a je možné, že si ho už nebude chtít ani představit jinak.
Snad až ke konci film začíná maličko ztrácet na své působivosti, jelikož děj možná trochu rychle skáče v čase, čímž přebije ten relativně netuctový konec, který snímek nabízí.
Pokud vám sedí vizuálně překrásné a pomalu plynoucí konverzační příběhy, které ale zároveň vcelku originálně pojímají tradiční klišé, pak je Stvořeni pro lásku film právě pro vás. V opačném případě se tomu asi obloukem vyhněte, jelikož je možné, že se ukoušete nudou. Mě se to ale rozhodně nestalo.
Hodnocení: 85 %
Kladmannův dodatek: První film režiséra Kar-wai Wonga, který jsem měl možnost vidět, byl snímek Chungking express. Ten zaujal svým, místy až snovým zobrazením moderního Hong Kongu. Okouzlen jsem se rozhodl pustit i do dalších filmů. Padlí andělé, Days of Being Wild, Stvořeni pro lásku. Zatím všechno stálo za to.
Žádné komentáře:
Okomentovat